Eroii nevăzuți, sau cum Companiile Avia moldovenești și-au crescut cota de piață în ultimii ani

Mai țineți minte vremurile când biletele la Avion în Moldova erau cele mai groaznice din Europa?

Oamenii zburau din Kiev, Odesa, București, doar pentru a economisi ceva bani pe bilete, iar uneori economiile erau de sute de USD. Piața era monopolizată, companii străine aveau acces limitat, iar companiile private moldovenești erau mereu scoase de pe piață.

Însă odată cu apropierea de UE și semnarea Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător, Moldova s-a obligat să liberalizeze piața Aeriană.

Liberalizarea însemna accesul liber a oricărei companii Aeriene, competiție reală și drept rezultat scăderea puternică a prețului la biletele avia.

Evident multă lume se îngrijora că companiile moldovenești vor dispărea de pe piață și zborurile Aeriene vor fi operate doar de companii străine. În primii 2-3 ani așa și a fost, companiile străine și-au crescut brusc prezența pe piață, însă aceasta nu a durat mult. Deja din 2016 exportul de Servicii Aeriene din Moldova depășesc cu 50-70% importurile de astfel de servicii.

Să nu uităm că cei care zboară din/în Moldova nu sunt doar cetățenii țării, dar și străinii, care vin să ne viziteze țara sau vin în scopuri de serviciu.

Deci, putem spune că companiile moldovenești din domeniul transportului aerian transportă mai muți pasageri străini, decât companiile străine transportă pasageri moldoveni.

Evident liberalizarea pieței și scăderea de prețuri a dus la o creștere puternică a numărului de persoane care preferă transportul Aerian.

Până în anul 2005 transportul aerian era caracterizat de o stagnare profundă, apoi datorită migrației puternice a populației și creșterii bunăstării datorită celor plecați peste hotare, transportul aerian a cunoscut o creștere de 2 ori până la liberalizarea pieței. Însă adevăratul bum a început odată cu liberalizarea pieței determinat de Acordul Moldova – Uniunea Europeană. În doar 7 ani numărul de pasageri în transportul Aerian a crescut de 2,5 ori, iar companiile moldovenești reușesc să-și mențină cota de piață și chiar să o crească treptat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s